måndag 28 mars 2011

Gokväll

Jag har verkligen blivit jätte dålig på att skriva här, det känns som att man har fullt upp hela tiden men ändå inte, kan ta en snabbis om de sista dagarna iaf,

I tisdags så åkte jag och Liam hem till en kompis Emelie där Liam verkligen stormtrivdes, så kul att se hur olika människor påverkar, Liam var lugn och glad hela tiden förutom vissa tillfällen, det först han hittade när han kom in där var en mjukis vovve, han blev helt kär och vägrade släppa den där hunden, när vi skulle gå ut så skulle han absolut ha med sig den och sin egen mjukishund men efter som Emelie skulle ge bort den där vovven så ville vi att den skulle bli lämnad hemma, Haha, han blev verkligen jätte ledsen och helt galen, när vi varit på promenad och handlat det vi skulle och kom innanför dörren så det bara poff och så va Liam borta, men han kom snabbt tillbaka och då såklart med den fina mjukisvovven:-) Underbara unge ! <3
Vi åt våfflor och hade det jätte mysigt hos Emelie och när vi kom hem så gick Liam och sa "Emmi emmi" och så även "tåg,åg", utanför Emelie så åker tåget som Liam fick se och det gillade han mycket och ville kolla ut ett flertal gånger :)

I onsdags så var min rygg helt okej så det blev att tvätta från att jag lämnat Liam på dagis till att jag skulle hämta honom, det trevliga med denna dag var att Liam's farfar ringde precis när jag skulle hämta Liam för att fråga om vi skulle vara hemma och om han kunde komma och hälsa på, Liam sken upp som en sol när jag sa att hans farfar skulle komma, då fick han helt plötsligt väldigt bråttom med att klä på dig och vinka glatt hejdå till alla innan han gick, i vagnen påväg hem så satt han bara och sa "fafa fafa" så himla gulligt, han verkligen älskar sin farfar och blir så himla glad bara man säger "farfar" . Efter några timmars lek ute och inne med sin farfar så var det dags att säga hejdå och jag och Liam började laga mat och sedan blev det bara kvällsmys som vanligt innan läggdags :-)

I torsdags så kom min bror in till stn för att umgås lite med mig , vi åt lunch på tuna park sen kunade vi även runt lite där efter kläder och skor, Sen åkte vi och hämtade Liam på dagis och han blir så glad när han ser sin gudfar/morbror , väl hemma så spelade grabbarna fotboll och lekte och jag kunde ta de lite lugnt tills det var dags för bror att åka hem igen, då blev det att leka en massa ute tills vi träffade Sofia och hennes son Milo och gick hem till dem, barnen lekte och eftersom Sofia också är gravid så blev det en hel del gravid & bebis snack mellan oss :-) så himla mysigt !
Inom väldigt kort så har hon sin lille krabat hos sig och en annan får stå ut med denna längtan ett tag till. Phuu vad det känns långt till Juni just nu..Men ändå är det ju inte så långt kvar, våran älskade skatt vi är så nyfikna på dig <3 Liam har blivit mer och mer intresserad av magen och älskar att ligga med huvudet emot magen och pussa och gosa med den, såå UNDERBART <3

I lördags blev det att åka till ärla för att fira min bror som fyller 20 år idag , Grattis grattis igen :)
En massa smörgåstårta, lek, släkt och trevligheter bjöd denna dag på, Vi passade även på att fira far igen så det blev ett dubbelkalas.

Idag har hela familjen bara tagit de lugnt , vaknade och tyckte Liam sovit länge men jag hade visst bara helt missat att det var natten till idag som man skulle ställa fram klockan så han kom in 08.30 till oss enligt min klocka men då var den ju istället 9.30 :) dådet blev en sen frukost och sedan en massa lek och mys här hemma innan vi åkte iväg till Tuna park där vi köpte ett par nya stövlar och ett par skor till Liam, sen blev det hem för att göra pizza och ha lite kvällsmys framför tv:n innan läggdags. Nu ska jag ta och lägga ifrån min mobilen för att sova ett par timmar jag också!

Godnatt på er och sov så gott !



// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar