lördag 15 januari 2011

Födelsedags firande

Åter igen så har vi besök för att fira Liam, dock är det bara denna dag jag INTE sett fram emot av all besök som kommit hit och hälsat på och firat Liam, men detta blir sista gången de kommer in hit när jag är hemma, snart är dagen över och man slipper se en så omogen och larvig person! Att inte ens kunna hälsa när man träffar på mig (tre sista gångerna) det är verkligen omoget och larvigt av en vuxen människa när jag ändå är hennes sons sambo, hon förstör bara mer och mer för sin egen son det är de värsta av allt, allt går ju ut över att vi slutar i tjaffs och bråk och kommer man orka leva såhär i alla år ? Jag vill verkligen flytta här ifrån ! Falskt, onormalt och irriterande hur en människa kan vara så självisk !
Nu vill jag bara ha kväll och umgås med min familj ! Min lilla underbara familj !

Imorgon får vi även då ha lite kalas för vår älskade kille och det ser vi fram emot :-)

// Jenny

7 kommentarer:

  1. du är ju inte klok!! Blir tokig när jag läser dina inlägg om liams farmor! och tro inte att det är någon i deras släkt som har kommenterat utan det är en läsare som inte förstår hur du tänker! Du är vell lika vuxen du, eller borde vara du har ju snart TVÅ barn???!!!! jisses

    SvaraRadera
  2. Lina och Rasmus16 januari, 2011 14:36

    Har du svårt att bete dig? Du är en vuxen människa, så pass vuxen att du skaffat både sambo, hund, radhus och barn. Du klagar på att det inte är så många som "glädjer" sig för att du är gravid igen, men om du tänker efter riktigt noga så kanske även du kan komma på varför. Susanne får knappt träffa Liam, skulle det då vara roligt för henne att veta att hon snart ska få ett barnbarn till, men inte lär få träffa det? Vart finns glädjen då någonstans? Möjligen finns det glädje för att hennes son ytterligare än gång ska bli pappa, och för att Liam får ett syskon. Men varför skulle någon slags glädje dyka upp för dig, när du inte kan ta emot någon? Du ogillar susanne för att hon har Engla. Engla är en jätte söt flicka, och i själva verket så måste ditt hat bara vara någon slags avundsjuka? Varför inte bara vara glad för att Liam har någon i sin ålder i släkten, som han kan leka och ha roligt med. Varför inte se allt på ett annat sätt? det finns ingenting ont i det hela. Susanne är ingen sämre farmor bara för att hon har en egen liten. Var glad för att Liam har en ung, fräsch farmor som har så mycket kärlek som hon vill ge, om hon bara fick! Men du sätter stopp för det hela. Du är som en seg kork, som vägrar ploppa ur. Fredrik då? Det är susannes son, Liams pappa och även din sambo!! Tänker du överhuvudtaget på hans känslor? Det är är hans mamma du pratar och skriver om Jenny. Hur hade du känt om någon satt dig i samma situation? Vad hade du tagit dig till? Det kanske är dags att du sätter dig ner och funderar på hur du beter dig, och vad du skriver till folk. Som du själv skrivit, du känner dig "ensam" i det hela, inte många som håller med dig. Då måste du vell förstå att det är uppenbart vad du håller på med. Det är faktiskt inte normalt, Jenny. En vacker dag så inser du också det, men då kanske det är försent. Sätt dig och fundera över det sanna ordspråket som man fick lära sig när man var liten, "Som man behandlar andra, blir man själv behandlad" .

    SvaraRadera
  3. Ojojoj !
    Va ska man säga, Ni kära små ungdomar ni vet visst inte ett svatt, Ni lyssnar väl bara på vad Susanne har att säga, Lyssnar ni vidare runt andra som vet hur hon är egentligen så får ni höra HELT andra ord om denna tös ! Jobbigt men sant !
    jag skriver att jag tycker det är tråkigt att så få verkar glädjas åt våran andra graviditet, Sen Skiter jag fullständigt i vad susanne tycker eller tänker, henne räknar jag inte ens in i vår släkt längre ! Är man så jäkla omogen att man inte ens kan hälsa när man träffas bara för att hon vet vad jag tänker och tycker så ska hon inte ha ett skit för de, hon har ingen jävla aning om hur dåligt vissa mår av att även hon gör som hon gör, Förutom mig då, Jag är den ända som verkar våga säga något om allt ! Vissa är rädda för att förstöra deras relation och visst det förstår jag, Men mår man skit dåligt själv utav det så måste man få det ur sig och jag kan säga att jag mår mycket bättre utav det ! Jag har alltid kunnat prata och hälsat på henne, men när hon bara vänder ryggen mot mig helt plötsligt så anser jag bara det som larvigt och omoget av en vuxen kvinna, för hon har vetat hela tiden hur jag tycker om hela situationen, det hon inte förstår är att hon bara gör det sämre för sig själv när hon larvar sig så, Att förvärra gör bara att hon får ÄNNU mindre tid med sina barnbarn !Plus att andra än jag i denna lilla familj mår dåligt över hur hon håller på! Hon träffar inte sitt barnbarn för att hon själv har skapat det så ! Hade inte hon gjort som hon gjort osv så hade det aldrig varit såhär, Då "Kanske" jag hade kunnat hålla tyst om allt och så hade jag bara vant mig vid tanken på att det finns ännu en faster till Liam, Själv trodde jag det skulle bli bättre med tiden men tyvärr så blev det bara sämre och jobbigare med tiden pga hur hon behandlar de olika när de ses och hur hon daltar med Engla när det borde vara Liam som för en gångs skull får lite extra uppmärksamhet, men hon kan inte släppa sin dotter som hon äntligen fått, Och som hon velat haft sedan första barnet då hon redan då blev lite besviken på att det inte var en tjej och hade tydligen fått för sig att jag ska fortsätta tills ja får en tjej hur många män jag än måste hoppa till sängs med ! Kan inte säga att det är sant det jag hört men allt tyder ju bara mer och mer på det så jag tror på det !
    Sen om hon inte uppskattar vår andra gravititet , visst det kan jag verkligen förstå att hon inte kommer till mig och visar glädje med tanke på vad jag tycker om hennes barn, men hon har en son som kanske vill höra det, Sen förstår jag även att hon tycker det känns jobbigt då hon knappt träffar Liam men det är ju hon själv som gjort sitt val, vi har pratat under denna tid och jag har sagt vad jag tycker, sen om hon bara vill göra det värre för sig själv så Fine! Jag tycker så fruktansvärt synd om hennes son som ska behöva stå ut med allt, han har lätt att inte visa vad han tycker och tänker och bara låta allt rulla på som vanligt men jag har tyvärr inte det !
    !

    SvaraRadera
  4. !Liam har även en toppen bra "farmor" som han träffar ofta, han älskar att vara hemma hos farfar och "farmor" !
    Jag är absolut inte avundsjuk på Engla, jag tycker snarare jätte synd om den flickan som ska behöva få vara med om detta, men gjort är gjort och vissa gör sina val de tycker är bättre framför vissa andra som kansk ehade varit bättre ! Det som är mest synd är han hon blir så otrloligt borskämd för det kan bli jobbigt både för henne och för hennes föräldrar men det är absolut inget jag har med att göra, alla behandlar sina barn som de vill !
    Och Susanne är visst än sämre farmor, När man bara sätter sitt egna barn i centrum när man träffar sitt barnbarn det är fel, hon träffar sin dotter hela dagarna då behöver man inte sitta med ungen i famnen varje sekund när hon väl får träffa sitt barnbarn, tar hon upp Liam för en stund så blir engla avundsjuk och börjar lipa lite ( Som inte alls är farligt för barn!!) och då tar hon ändå upp henne också, och vad händer då, JO Liam vill ner på direkten. Då känner han sig inte speciell för henne längre, Det finns hur många exempel som helst att skriva men jag anser att det blir för jobbigt att skriva här sen har många inte alls med det att göra.
    Jag hade aldrig satt mig i samma situation, Hade jag frågat mitt barn om de funderade på att skaffa barn och fått svaret ( Det kommer ) , och när mitt barn väl berättat att de skulle ha barn så skulle jag absolut inte gå och göra mig själv gravid, Jag skulle snarare se på mina egna barn och bara tänka, Jag har en massa underbara barn så nu ska jag ge ALLT för mitt barnbarn och glädjas åt detta, Sen skulle jag aldrig sätta mig in i samma situation med att skaffa barn med 4 olika män, och ABSOLUT inte så tätt och vara så¨snabb med att skaffa barn med varje man jag träffade, Skulle bara känna mig extremt slampig osv..
    Liam har en massa kompisar han älskar att leka med, han behöver ingen "Faster" som är ett halvår yngre, De får träffas när de är kalas eller annat speciellt sen behöver de absolut inte träffas mer, och det är inget han alls lider av nu, Sen om han gör det när han är 18 då får han väl träffa henne då. Han tycker nog snarare isf att det är Pinsamt att hans faster ska ha ALLT precis likadant som han har det.
    Jag tänker absolut på Fredriks känslor, varje dag, Tycker så synd om honom att han ska behöva låtsas som ingenting bara för att han vill ha kvar sin relation med sin mor, Att hålla alla känslor inom sig måste vara ruskigt jobbigt och det ser jag också. Sen måste det vara ännu jobbigare för honom att jag absolut INTE kan håll mina känslor inne ! Det kommer aldrig vara så att jag inser att jag gjort fel, För jag har försökt att bara strunta i allt och försöka varja glad för situationen men det gick inte, Jag mådde bara sämre själv så just därför så gav jag upp ! Det ända som jag skulle ångra är att man inte kan dra tillbaka tiden och sätta stopp för hennes gravid tankar med tanke på att hon visste att vi skulle ha !
    Känns som om jag har berättat alldeles för mycker för er nu, Skit i att läsa min blogg om ni tar så illa vid ! Här skriver jag mina tankar och känslor sen om de är bra eller dåliga det är min sak om jag vill skriva ! Själv vill jag bara få det ur mig ! Tack för att ni brytt er men varför inte slå en pling nästa gång om ni vill lägga er i så mycket ? :)

    SvaraRadera
  5. Anonym: Japp jag är lika vuxen jag, Och jag har alltid kunnat prata och hälsat på henne, Skulle jag veta att hon avskydde mig så skulle jag ändå kunna hälsa på henne för att inte förstöra för mig och mina barnbarn. Våga visa vem du är nästa gång :) Det gör det alltid lättast. Har man tankar och känslor så kan man visa att man har dem också istället för att vara anonym. Jag skriver vad jag tycker och tänker, sen vet du som läser vem jag är som sitter och skriver detta så ..

    SvaraRadera
  6. Tycker det är bra att du skriver av dig, hur du mår och hur du känner:) och det är väl det en blogg är till för?:) ///Mange

    SvaraRadera
  7. Det är bra Jenny att du törs stå för det du tycker och känner...vet precis hur du har det. Har upplevt mycket med denna kvinna under många år men som tur så har man inget med henne att göra längre. Men det som är tragiskt är att hon än idag ska prata massa skit om MIN DOTTER inför hennes släkt.....vuxet???? ne inte ett dugg!!!!
    Hon måste ha stora problem, så Susanne om du läser detta så kan du börja fundera på att hålla truten rent av. Ta hand om dina barn så tar jag hand om mina barn och BARNBARN....
    Kram på dig Jenny

    Liams "farmor" Anna

    SvaraRadera