torsdag 27 januari 2011

Ont !

Det gör så ont i mig att mitt förhållande ska behöva lida.. Om allt bara var bra så hade vårat förhållande också varit mycket bättre, alla dessa diskutioner om min så kallade "svärmor" ( som jag helst inte vill kalla det) tar på mina krafter, varje gång får jag ont i magen, ont i hjärtat och grå i min hals över hur allt ska sluta, kommer jag att orka med detta livet ut, jag menar det är ju det jag hade planerat, att leva med min älskade Fredde hela livet ut.. Det är det jag vill, jag kämpar och kämpar och tycker inte att något sådant ska få förstöra men hur länge orkar man kämpa och må dåligt över hur relationen är till hans mor, jag vet också det att jag kommer inte ändra mina åsikter , jag vet att jag inte tänker godkänna läget hur det är och hur det vart för nu har det bara blivit värre ! Jag hatar att få höra av min sambo vad hans mor säger hela tiden då hon missuppfattat de mesta men tror sig på det och sprider det vidare ändå utan att pratat med MIG först om varför jag skriver si och så och vem som sagt vad till mig..
Jag kan säga det Susanne om du läser att du har tagit helt fel på personer då jag skrev att jag fått höra att du redan vid första barnen ville ha en tjej. Det var inte Liam's farfar och farmor som sagt det och jag tycker att det är fel att bara anta att det är dem bara för att ni tjaffsat tidigare! För de var det inte och med tanke på denna missuppfattning så har jag absolut ingen anlednig till att berätta, men vill säga det att det är ingen som sagt det rakt ut riktigt utan mer sagt de att det syntes och att det märktes pga hur du va då och hur snabbt du har skaffat barn med nya hela tiden . Sen va h*n hört och trott, Sen går det även rykten som man inte alltid ska tro på men just vid denna: att du inte tänkt ge dig tills de blev en tjej det tror ja på med tanke på hur det ser ut, sen är ju alla olika och tänker olika och så är det med det ! Men åter igen , är det nått så ta det med mig och inte med din son som inte har med det att göra eller kanske inte vill ha med det att göra.. Tyvärr så har jag inget att säga längre då det ändå vart så att när jag väl sagt nått utan en förbättring så känner jag att det är onödigt att ens prata vidare om allt.
En sak till bara: det är alltid bättre att prata med den det gäller istället för att prata runt med andra då det oftast bara blir missförstånd, som det visst blivit nu flera gånger.. Tycker du även att jag lagt ut dig på min blogg så säger jag såhär: 1, sluta kolla in på min blogg, för här skriver jag om mina tankar och känslor och vad vi gör om dagarna, och mina tråkiga/ dåliga/jobbiga tankar och känslor oftast har dig inkluderat så blir det mycket skrivet om det då det är här jag skriver av mig .
2, Skulle du ändå kolla in här och läsa något du inte tycker stämmer osv så ta det med mig ( så kanske vi kan reda ut det om jag känner för att diskutera med dig) och inte med din son så slipper vi en massa missförstånd osv !

Jag får helt enkelt leva i nuet och ta dessa tråkiga och jobbiga samtalen när det väl är kalas eller annat. Tycker så synd om Liam som ska behöva stå ut med det här! Stackars min älskling<3 Tänk om du hade fått känna den riktiga känslan att ha en riktig farmor som gjorde allt för dig och bara njöt av sitt barnbarn ist för att gå bli mamma och tänka på sig själv ist och förstöra relationen till dig, då varken mamma eller pappa din haft så bra relationer till sina far och mor föräldrar .vi älskar dig över allt iallafall och kommer alltid ge dig allt ! <3 <3 <3

Du är mitt ALLT ! Underbara barn ! :)


















Jag har en bästa vän som jag pratar om allt med, ändå känns det bra att skriva här också så stackars er för mina tråkiga inlägg,ska bättra mig och försöka ge ut mer glädje istället ..
Har ju för tusan gått över halva graviditeten och den skriver jag alldeles för lite om , dock så har ju min hemska ryggvärk kommit tillbaka men måste meddela hur underbart det känns att få känna dessa sparkar och rörelserna varje dag, jag tror på en liten stark pojke pga dessa boxningspass den lille har där inne, haha , vad tror ni att jag har för en liten filur där inne ?:-)

Dålig bild från V.20



Nu ska jag försöka sova så att man orkar upp imorgon då det är dags för dagis och jobbsök igen :-)



// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar