torsdag 21 oktober 2010

Inte på topp

Ja mår verkligen skit just nu, har suttit hemma alldeles för länge med min lille sjukling, jag behöver komma ur detta hus nu! Mitt humör är inte allspå topp och det blir bara sämre och jobbigare pga att Liam kommit till någon period där han ska gallskrika i timmar om han inte får som han vill, Phu ! Men ja ska inte ge mig, han km inte göra allt han vill och få allt han vill då får han hellre ligga på golvet och skrika. Även om det gör väldigt ont i mammahjärtat.

Nu har jag försökt få honom att sova sedan kl 11.00 pga att han satt på golvet med en bil i handen men orkade knappt hålla ögonen öppna, la ut honom i vagnen för att han skulle få lite frisk luft men detgick inge vidare alls, för det första så vägra han ligga ner , han skulle absolut sitta upp, för det andra så gallskrek han så fort jag gick in, men tillslut stannade jag inne och fixa lite mat osv men han gallskrek, efter ca 45 minuter så satt han upp men blundade, jag gick ut för att lägga honom ner men då vart det liv igen, annars brukar man kunna göra vad som när han är trött och han fortsätter sova, efter en halvtimmes skrikande och pratande så orka jag inte mer, varför ska han stå där ute på altan i vagnen och störa alla andra runt omkring.
Jag tog upp honom och la honom direkt i sin säng, samma visa då, han vägrar ligga ner, dock så var han iallafall tyst sålänge ja va därinne men när ja gick ut gallskrek han, NU efter 45 minuter till då ligger han ner mot kudden och blundar, men ja tänker inte gå in i kolla om han sover ännu för då blir det väl samma sak igen.

Jobbigt att det ska va såhär när man själv är på uselt humör och bara vill låsa in sig i ett rum där man varken hör eller ser något. Men men, så är det väl med uppfostran, de gäller att inte släppa taget och strunta i allt för man måste vara hård ! :-)

Nu blir det lite mat för mig, spagetti och köttfärsås sedan en tupplur för mig med, känns som om att det behövs.
Hoppas att solen skiner när vi vaknar också för ja hade tänkt att ta en promenad till Coop för att handla lite :)
// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar