onsdag 20 oktober 2010

Kan det inte vänta !

Jag gick precis och la upp Liam i hans säng, Skulle stänga fönstret och ser då att det SNÖAR ! Inte ännu tycker jag ! Vad tycker ni om att det redan nu är snö påväg ?

Med tanke på att jag precis la upp Liam i hans säng, I måndags då vi nattade Liam la vi honom i sängen precis som vanligt, jag tänkte att jag skulle plocka upp lite nytvättad tvätt som låg i en påse, tar upp några handukar och ska gå in med dem i Liam´s rum där vi har en garderob med alla handukar, vad tror ni att han gör ? Jo han har slängt över ena benet över kanten på sängen som hänger ner på utsidan, det andra benet har han också dragit upp så att han sitter på knät med andra benet hängandes, INGEN fot i sängen utan han balanserar på en kant av sängen, PHU, gissa om jag blev rädd?! Den kvällen försökte jag natta honom om och om igen men han bara klättrade upp på kanten och skulle ur sängen, så nu de senaste två dagarna har han sovit inne i våran säng, Vi kan tyvärr inte dra ner eller ta bort en sida på hans säng så vi får väl helt enkelt köpa en ny snarast ! Inatt kommer han dock få sova i sin säng sen får vi väl antagligen lägga mjukt runt sängen eller bara ta ur madrassen så han får sova på bara den utan spjälor.

Vi har även en grind här nere i trappen , med tanke på att inte grinden gick att fästa längst ner så sitter grinden på andra trappsteget, det har alltid gått hur bra som helst och han har aldrig visat tecken på att försöka klättra över precis som med sängen, MEN igår så gick han upp på första trappsteget, klämde in ena foten mellan gallret och slängde upp den andra foten på kanten? Så nu ska han över där också tänkte jag, men under hela dagen idag så har han inte ens försökt så vi får hoppas på att han aldrig gör om det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar