torsdag 18 november 2010

Otursdag ?!

Ojojoj vilken dag !
Började dagen med en långpromenad så att Milo fick rastas , när jag kom hem så blev de att sortera tvätt då jag bokat tvättstugan för att få bort allt på en gång istället för att hänga upp all tvätt här inne som vi måste när vi tvättar hemma.
Men tror ni jag fick igång en av tvättmaskinerna ?! Mjo efter ett bra jäkla tag så ville den tillslut hoppa igång, vet inte va de kunnat vara för fel men tillslut fungerade den iallafall.
När jag kom hem igen så började jag plocka och dona, hittade en massa doftljus i en påse och tänkte åh va mysigt att tända massa ljus och sen är det ju alltid ett plus när det doftar gott :-) MEN ! När jag gick omkring och tände ljusen så kom jag ju på arför det låg en massa doftljus i en påse på en hylla i garderoben !! Åhh! Det är ju Emsan's som hon beställde av mig då jag åkte på en tripp till Ikea för några veckor sedan ! Hur kunde man komma på det efter att jag redan öppnat ett av paketen och till och med börjat tända en hel del ljus. Ah hoppas att hon inte lider för de för det finns ju ändå två förpackningar kvar så de får jag lämna över till henne snart så man inte glömmer bort igen !
Ja iallafall, jag dammsög och så började magen kurra , tog fram en tacopaj från frysen som jag lagt i en matlåda, ställde in den i micron och vi har en ny micro som jag inte riktigt förstår mig på men jag ställde in på upptining och sedan på auto , så tänkte ja att den känner väl av lite hur länge den bör stå där inne, visst det stod 10 minuter, när vi annars ar tinat mat i micron så brukar den pipa efter bara någon minut för att man ska kolla till och kanske röra om, men jag fortsatte att dammsuga och kollade mot micron några gånger men den var i gång så jag fortsatte städa, efter ett tag känner jag kur det börjar lukta bränt, what !? Spran och kollade alla ljus för det luktade verkligen som om att det brann här inne nånstans, micron pep till för att den var klar strax där efter, då kollar jag dit och ser ett enormt svart moln ! Nääää tänkte jag nu brinner micron så jag fick panik och drog ut sladden öppnade luckan och jag for nästan ner på golvet av denna rök som bara vällde ut när jag öppnade , sprang och öppnade ytterdörren och var berädd att kasta ut micron i all panik ja hade, haha, men när jag kom
tillbaka till micron så hade röken lagt sig lite och man såg att det kom en massa rök just från min matlåda , tog ut den på framsidan av tomten och de som gick förbi undrade nog va tusan ja höll på med när jag springer ut med en väldigt svartrykande matlåda, men jodå min paj ser ut som en kolbit och matlådan har smält hela botten och lite av locket !
En matlåda som ALLTID klarat micro och absolut på upptining.
Knasigt !!



Ringde iallafall pappa snabbt för ja såg att klockan var 12.10 och han har lunch 12.00 i hopp om
att han inte åkt än för att äta men det hade han tyvärr så han satt redan och åt, ja tänkte att då provar jag att ställa in en annan del av tacopajen jag hade i frysen i ugnen för att sakta tina den där, haha säger ja bara, dum som jag såklart skulle vara i all stress ställde den på gallret bara, när jag kollade till flera gånger så såg den bra ut men inte riktigt klar, jag väntar et tag till bara så hinner den bli varm och helt upptinad, tss, jag gick ut i tvättstugan för att snabbt hänga upp lite tvätt som var klar, dock så var det mer än ja trodde men jag tänkte att ugnen var ju ändå bara på så låg värme så de gjorde inget om de tog 10-15 min. Men jo, vi hade lyckas göra en väldigt krämig och inte helt ihophållande paj så när den var helt tinad så hade den ju delar åkt ner under gallret och det hängde ost i gallret och blä så det såg ut, dum man kan vara alltså !

Blev så jädrans arg för nu var jag verkligen jätte hungrig , kom då på att pappa sa att han åt på Bella pizza, åh tänkte jag jag ringer Bella så kör de ut en pizza till mig, och yepp de gjorde dem efter en väldigt kort tid hade jag min underbara pizza hos mig och det var länge sen det var så gott md pizza , tog såklart en Milano med vitsås :-) Mumms !




Nu har ja precis mummsat i mig den och ska ut i tvättstugan igen, sen blir de. Att dammsuga övervåningen innan det är dags att hämta Liam på dagis
// Jenny

2 kommentarer: