måndag 4 april 2011

Bebis mage

Då var det dags att kliva in i v. 31.. Tiden går så fort, känns som om växandet på magen har stått stilla nu ett par veckor, men man känner visserligen hur det börjar bli jobbigt att böja sig ner för att ta på skor och hur kläderna blir mer och mer obekväma och tajta.
Har börjat få väldigt ont i magen sista kvällarna , jätte jobbigt igår då det gjorde så ont som jag sist hade den dagen då Liam föddes, ett stort tryck neråt, stenhård mage med en stark ond värk i mitten och nedre delen av magen, phuu! Hur ska jag nu veta när det är dags sen om det ska hålla på såhär, idag har jag dock inte alls lika ont, men ont gör det så jag ligger här på soffan med en varm vetekudde på magen. Knasigt att det ska bli värre på kvällarna för det är ju då jag bara sitter/ligger i soffan och vilar.

Tänk att två graviditeter kan vara så himla olika, med Liam hade jag inte alls sån här värk i magen fören samma dag som det var dags för honom att titta ut, min rygg strulade bara lite i början och sen mot slutet av graviditeten men denna gång har jag haft extremt ont i ryggen till och från sen första veckorna. Illamåendet var jätte jobbigt fram till v. 16 sen lugnt ett tag och så kom det tillbaka runt v. 20. Med Liam så mådde jag bara illa då vi lagade en pepparsås och en kort period på morgonen, inte konstigt att man är nervös inför förlossningen denna gång med tanke på att allt gick så bra och snabbt under Liam's förlossning.

Åhh vad vi längtar efter dig vår älskade lilla bebis <3






// Jenny

2 kommentarer:

  1. Gud vad snabbt veckorna går för dig :) Jag hoppas att våran bebis vill titta ut snart, tror på innan helgen iaf.. :)

    SvaraRadera
  2. sån mysig och fin mage så. gud vad man saknar den

    SvaraRadera