torsdag 21 april 2011

Underbara dag !

Vilket underbart väder, efter att jag lämnat Liam på dagis så träffade jag Sara & Manfred för en härlig promenad i skogen då även Milo var med, dock så blev det en väldigt jobbig promenad då vi tog fel stig och Sara knappt kom fram med vagnen, det blev mer bära,putta och dra. Haha, lite roligt också faktiskt men tror inte vi ska göra om det :p

Nu när jag kom hem efter ett par timmar hos Sara så blev de att plocka lite och ska alldeles strax ta en promenad med Milo ute i detta härliga väder.

Fick precis höra att Liam fått en påskpresent som vi skulle lämna till honom, Alltså det där känns väldigt tråkigt att de ska börja ignorera mig, Liam vill väl veta vem han får paketet av och han vill även träffa dem ,Nu förstår ju inte han vem det är ifrån utan han tar det som om att det är från oss även om vi berättar vem det är ifrån, är man en vuxen människa så ska man väl kunna skärpa till sig även om man tycker att jag är som jag är !! Hur svårt ska det vara att åka hit och lämna över paketet till Liam personligen, ja menar vi har alltid kunnat träffas osv utan problem men nu är det väl något som som någon annan tutat i dem som gör att de inte vill träffa mig längre.
Jag tycker att då kan det lika gärna va, om man nu inte träffas just denna påskhelg så kan man väl bara vänta med paketet tills man träffas, sen har vi inte ens fått frågan om att ses , vi är bara upptagna på söndag. Även om jag nu avskytt en person så hade jag struntat fullständigt i det och iallafall sett till att träffa mitt barnbarn/ barnbarnsbarn..
Vi är vuxna människor och vill man inte barnens bästa !? Visa det då! Tänk om vissa bara kunde visa att de vill ta del och vara med under Liam's uppväxt och inte bara snacka så mycket!! När man drar sig undan blir allt bara så jädrans mycket värre !!
Stackars Liam som ska behöva stå ut med det här ! Jag har iallafall alltid kunnat hälsa och vara trevlig men när personerna ifråga vänder sig mot mig och ignorerar mig och visar att de inte ens vill träffa mig längre så lägger ja då ingen energi på att ens försöka ! Kom hit och skit i mig då , hur svårt ska det vara, men visa för sjutton att ni vill vara delaktiga i Liam's liv.

Sen finns det visst "vissa" i släkten som bara kan prata med Liam när hans pappa åker dit eller är med och hur tror ni det påverkar Liam, han blir ju helt ställd när ni (DU) bara går förbi utan att knappt hälsa på Liam om det bara är jag och Liam ! Väx upp nu och tänk på ditt barnbarn ! Eller varför inte bara slå en signal hem hit och prata med Liam ! Eller är du rädd att jag ska svara ?! Visa att du vill vara delaktig om du nu vill det, eller strunta i det helt ! Kom hit och lek med honom, prata med honom , busa med honom det kan väl inte vara så farligt att bara jag är hemma? Lämna ungarna hemma och kom hit och var den du är i förhållande till Liam och kasta inte bort det , skulle jag bara få frågan så skulle jag kunna ha Liam hemma från dagis men det är inte ens att du försöker.

Tänk att en så liten sak ska göra allt så stort ! Ingen mår bättre av att ni förstorar allt !


// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar