måndag 25 april 2011

Vilken helg...

Denna helg har det hänt en hel del, i Fredags var blev det att åka och äta på slagstaglass för första gången detta år , Gott var det men nästa gång får det bli en annan än dajmsnäcka :)
I lördags åkte Fredde och Liam iväg på påskbord till Fredde´s mormor och morfar, jag fick aldrig en förfrågan av dem utan de hade väl mer frågat Fredde om han och Liam skulle komma så för mig blev det att vara hemma och städa och fixa ! Tråkigt att det ska behöva bli värre än vad det redan är, Har ingen lust alls att gå in på detta nu så vi hoppar det !
Senare på kvällen fick vi iallafall besök av Therese och Chrille, mycket trevligt, Det blev att grilla marinerad fläskfilé, till det hade vi potatisgratäng och sallad, Mycket gott vill ja lova :)
Kikade också på film och mummsa lite godis, Alltid lika trevligt att träffa dem !

I söndags så var vi hos min mor och far, Där blev det påskbord med mormor och morbröder och en väldig massa lek för Liam, Han fick åka en liten el motorsyckel som han verkligen älskade, Själv tyckte jag bara det va läskigt att se hur han körde omkring i full fart , Haha, men ändå väldigt kul att se hur mycket han älskade det. När vi åkte därfrån så tog vi oss en liten extra runda för att kika på ett hus snabbt, Tycker väl inte att det var det bästa läget men annars så är det hyffsat.
Det får helt enkelt bli att leta vidare, år efter år.. när ska man hitta ett som passar just oss ? :)
Vi kom hem runt 20.00 tror jag, när vi väl kom hem så vaknade Liam efter att ha sovit nästan en timme i bilen, Det blev väl inte sådär jätte lätt att natta om honom så han fick vara vaken en stund men sen upp i sängen, efter ett bra tag och vi insåg att han vägra somna om så fick han komma ner och sätta sig vid oss i soffan, Där han såklart inte kunde sitta still efter en stund, han ställde sig upp och hoppade i soffan, Vi sa till såklart men sista gången när han ställde sig på kanten av soffan och skulle hoppa ner så ramlade han och hela hans överdel ramlade rakt på mig mage ! FYYY F*N va ont det gjorde vill ja lova ! Jag som låg där flög upp med en extrem smärta i magen och kunde knappt resa mig helt, Kändes som om hema magen vände sig och jag fick svårt att andas, Efter ett tag så gick smärtan över men jag fick ett otroligt illamående och frös, La mig i soffan för att försöka känna efter en spark av bebis, efter en stund så kände jag en ytters liten buff, SKÖNT ! men ändå var man orolig, vet ju aldrig va som kan hända efter en sån kraftis smäll mot magen, Kände en liten buff till men vill ändå kolla läget så jag ringde till Sjukrådgivningen, Antog att de skulle säga åt mig direkt att åka upp på akuten som de alltid gör vad de än gäller men nä, istället så skickade hon vig vidare, jag fick prata med en barnmorska på förlossningen, Berättade vad som hänt och hon sa ju det att bebisen ligger ganska skyddad och eftersom jag inte hade så ont längre så var det svårt att säga något men att hon ville prata med en doktor om vad han tyckte, När man är tidigare in i graviditeten så klarar man mer smällar mot magen för så ligger ju bebisen väldigt skyddas,  med tanke på att jag är i v.33 och det är ganska ont om plats i magen så ville doktorn att jag skulle komma upp för att kolla läget, De gjorde Ultraljud, lyssnade på hjärtat osv, så fick jag ligga en halvtimme för att de skulle se hur kurvan låg. Fick även se att det bara är ca två centimeter in till bebisen, inte konstigt att man känner den lille så väl utanpå magen när den rör sig. Alltsåg bra ut så vi fick åka hem och de bad mig bara hålla lite koll på bebisens rörelser, Så att jag kände som det brukar kännas och ungefär samma tider, Idag har bebisen rört sig en hel del så det känns skönt ! Hade jag inte åkt upp så hade jag antagligen gått orolig även om jag känt bebisen så jag är glad att de ville ha upp mig för en kontroll, för igårkväll när ja ringde så sa jag att jag inte ville sitta och åka upp i onödan om de nu trodde allt var lugnt och ville mer bara höra vad de trodde om en sån smäll.

Idag sov vi allesammas i familjen till 09.00,Skönt med lite sovmorgon, Fredde´s pappa ringde då och frågade om han kunde komma strax för att träffa Liam och ge honom sin påskpresent , Blev lek och bus och en promenad ute med vovvarna sen när han åkt så var det dags för mig och Liam att äta lite mat och sova middag, Evter mellis sen så gick vi ut igen i detta underbara väder, Kikade på djuren på stenbygård och sedan vidare mot coop där vi skulle handla lite, Tajmade in det så att vi även kunde åka hem med Fredde när han slutade jobbet så att vi slapp gå hem :)

Nu ska jag lägga mig i soffan och bara njuta lite innan det är dags att fixa sig för läggdags, Skulle behöva gå och lägga mig ganska snart känner jag. Imorgon har jag mitt sista möte med min Coach och sedan hoppas jag på lika fint väder´som idag :)

Godnatt på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar