måndag 19 september 2011

Härliga måndag

Vi har haft en härlig morgon/förmiddag här hemma, klev upp strx efter 07.00, Liam kikade på barnprogram och jag matade Dewin, Sedan blev det gröt till frukost och en massa bus efter det.
Liam lekte så bra själv så jag smet iväg för att platta håret och provade även min volymtång som jag absolut ville ha för några år sedan men sen dess bara har använt några få gånger, men jag tröttnade snabbt på att ha utsläppt så nu åkte det upp i en toffs iallafall. Skönast när man har småbarn som rycker en i håret och vägrar släppa.

Nu åt vi precis lunch här hemma, snabbmakaroner och stekt falukorv, Vilken höjdare va ?! Ah, va tusan, Liam gillar det och jag gillar det, sen är ett stort plus även att det går så rackarns fort att göra iordning.
Dewin sitter och pratar för fullt i babysittern nu, han ska strax få lite mat han också, då får jag passa på att vila mig en stund innan det ska städas här hemma, För sen när Liam vaknat så har jag tänkt att jag ska dra med mig grabbarna på bussen för att åka till Ica maxi och handla, Det tar alltid så lång tid för oss, nästan två timmar bara för att vi ska gå runt och kika på allt annat också, Men idag tänkte jag att jag åker med barnen själv ett tag innan fredde slutar jobbet så kan han bara komm aoch hämta upp oss när han slutar :) Sparar en massa tid och vi slipper åka 16.30 när Fredde annars hade kommit hem, Den tiden blir lixom precis då man vill börja med middagen , Liam är lite trött och grinig och vill äta osv.

Nu ska jag nog ta min lille prins här för han börjar små gnälla lite och vill nog alldeles strax ha mat.

Hej på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar