torsdag 25 mars 2010

Tillbaka efter lite vila

Vila från datorn vill säga, Jag har inte skrivit på ett par dagar nu och fick höra det idag så nu tänkte jag att jag ska uppdatera lite, Känns kul att iallafall någon frågar vad som hänt och varför jag inte skriver. såhär är det, jag har näst intill jämt bloggat från min mobil, Nu har det skett en liten olycka med min kära iphone ! Så jag har min gamla skruttis tillbaka i handen. Och är inte alls den som sitter framför datorn varje dag eller flera gånger om dagen. Har en super gullig liten son att ta hand om istället ;) Vi har ägnat dagarna åt att bara mysa och leka, I måndags så träffade vi äntligen Linda och Melenie igen efter att inte ha setts på ett bra tag. Hur kul som helst och Liam tycker det är jätte skoj att få ägna några timmar i hans kompis rum :) Massa nya leksaker man inte sett osv så det kan man ju förstå. Melenie var däremot lite trött efter dagen på dagis då hon inte varit där på ett tag för att hon var sjuk. Får ta att ses snart igen !
Idag var vi och kikade på Milo´s ben, då han haltar till och från och det har inte blivit bättre efter mycket vila. Idag fick vi också ett inte alls så kul besked, Han har ett medfött fel troligen. Milo har patellaluxation på vänster bakben och även samma sak på höger men i mindre omfattning, som däremot kan bli mycket värre. För er som inte vet vad patellaluxation är så menas det att hans knäskål hoppar ur led då och då. Själv så hade jag heller ingen aning om vad det var fören vi fick veta det idag.
Vi ska åka till en ortoped på djursjukhus för att göra en extra kontroll men antagligen så bör det opereras. Risken om han får gå med luxationen är att det blir pålagringar i knäna som kan leda till kronisk halta livslångt :(  Vi bestämde oss för att gå och kolla upp det ännu en gång fast hos en ortoped för man vill ju såklart det bästa och att han ska bli bra ! Nu börjar man tröttna på att bara ta med honom utanför dörren och sedan in igen för att han inte ska gå promenader med detta problem. Han själv har förändrats mycket och det beror nog mycket på att han inte får träffa andra hundar och människor, han har även gått upp snabbt i vikt för att han inte får någon motion så nu har vi börjat dragit ner på maten lite så att inte detta också ska bli ett problem. Han väger nu 12kg och mår hur prima som helst förutom benet då, men det börjar bli lite hull på honom så stackarn ska få lite mindre mat nu framöver.
Här är han en liten bebis som väntar på att få ett nytt hem


Liam fortsätter också med att lyckas med olyckor nu när han börjat spriga omkring här hemma, För någon vecka sen så small det i bordet och han fick ett jack i ögonbrynet, Dagen därpå så fick han en låda över handen så att fyra fingrar svullna och blev helt blå, För någon dag sen så stupade han i full fart rätt ner i golvet med ansiktet först så att han fick fläskläpp, Igår så tog han tag i en av Milo´s leksaker och sprang iväg i väntan på att Milo skulle springa efter, då Liam vände sig om så kom såklart Milo i sprallig fart och Liam höll upp leksaken i luften och då hoppade Milo upp för att ta den men Liam kastade den precis och satte sig ned så Milo hann aldrig stanna och när han skulle vända sig fast halvt i luften så råkade han dra med tassen på Liam´s kind så det blev ett långt rivmärke, idag så ramlade han och fick hela andra kinden i bordskanten i vardagsrummet, Så kinden är blå, röd och vit, ikväll i badkaret skulle han räcka sig efter en leksak som låg lite längre ifrån honom i vattnet och slog näsan rätt i badstolen så att han började blöda lite näsblod, Knasigt med tanke på att han satt ner hela tiden men han böjde sig väl för fort ned. Som tur är så läker såren snabbt och han mår nu jätte bra även fast han har sår, blåmärken och rivmärken i ansiktet min lille sötnos.Hur snabb man än är så hinner man inte alltid med, Liten men tuff får man väl säga :) Han har lite otur min skrutt.
Älsklingen som ligger och myser inne i magen i väntan på att få komma ut i stora världen



Imorgon tänkte jag gå en sväng till stenbygårs så att Liam får kika på de få djuren som finns där, han älskar att titta på hästarna har vi märkt sista gångerna man gått förbi, i höstas så var det fåren han uppskatta men nu har vi inte sett de vid vägkanten de sista gångerna man gått förbi.
Sedan måste jag även komma iväg för att hitta en present åt lillebror som fyller år snart och ska firas i helgen, Även en ny pyamas till Liam skulle behövas.
Nu ska jag gå och lägga mig och kika på tv en stund innan jag somnar, Hoppas ni haft en underbar dag !
Puss Heys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar