tisdag 16 mars 2010

Varför så svårt ?

Varför ska det alltid bli så svårt, jag har känslan av att jag bara kommer att få söner. Två barn är visserligen lagom men vem vet, tre kan det ju bli innan man lägger ner förökningen i familjen. Den dagen då nästa lille ska komma till världen vad ska man hitta på för namn ? Kroppen ska alltid säga emot, jag känner att jag bara kommer få pojkar men bland pojknamn står det helt still. Däremot om jag skulle få en dotter så ska den lille heta Nova,Saga,Felicia :) Det är jag absolut bestämd på. Sen har jag några fler som man kanske skulle kunna tänka sig.Men vem vet när dagen är inne och man får se den lille, då kanske man inte alls tycker att det är en liten Nova. Precis som med Liam, det namnet hade vi tagit bort från våra önskelistor långt innan han skulle titta ut men när vi väl såg honom så var det inget av namnen som vi hade tänkt som passade in. Bara för att man har känslan av att man kommer få en pojke så står det helt still i tankarna. Knasigt. Det finns ju egentligen hur många namn som helst att välja mellan. Fråga mig inte varför jag ligger och funderar på detta ! Det bara kom upp helt enkelt då jag satt och läste en blogg då en tjej hade samma problem. Hon vet att det är en tjej men kommer absolut inte på något namn, däremot så hade hon ett flertal pojknamn som hon tyckte kändes helt rätt.

Ah nu ska jag ta och krypa ner i sängen istället, Milo ska få sova uppe i vår säng inatt så nu blir det att gosa lite med en extremt snarkande liten fralla:)

Han är väldigt trött som här ses



1 kommentar:

  1. Jag känner precis som du, känner mig som en riktig pojkmamma. Fast jag skulle mycket gärna vilja få en dotter då jag själv är väldigt tjejig! haha Sen med namn så pratade jag och Andreas om det igår också och kom fram till att det finns inga frler fina pojknamn :P haha. Man är nog lite tokig ibland :)

    Hoppas allt är bra med er.

    SvaraRadera