onsdag 22 december 2010

Godmorgon

Har precis lämnat Liam på dagis, nästa gång han ska dit efter några dagar ledigt så ska han bara gå 08.00-11.00 för att det är något de bestämt ! Men vad tusan hinner jag göra på den tiden?! Plus att det känns så jäkla surt att behöva väcka min lilla älskling varje dag en timme tidigare bara för att han ska få vara där en kort stund, visst han älskar att vara på dagis men annars brukar han bli väckt kl 08.00 eller kort där efter för att vi ska hinna tills 09.00, som idag då han skulle vara på dagis 08.30, vi fick inte liv i honom fören 08.10, en aning stressigt men han satt och åt sin gröt i lugn och ro sen var det snabbt iväg efter tandborstning, till dagis kom vi 08.45. Det tråkigaste är ju att jag inte kan ha honom hemma är att då får jag ingen tid eller ro till att söka arbete, man vill helt enkelt inte sitta och ringa runt, kolla på datorn eller göra besök när man har en liten kille här hemma som hellre vill leka. En sak som är ännu värre anser jag är att vi ändå får betala som om vi skulle ha honom där heltid, även om han skulle vara ledig nu hela juletid.. Man betalar även fast barnen ändå varken får frukost, lunch eller mellis, plus att de kan dra ner på personal. Helt sjukt !

Nu ska jag iallafall äta upp min gröt sedan blir det att sätta sig ner några timmar för att kolla arbete och även platser där man skulle kunna ha praktik, börjar få panik av att gå hemma!

// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar