onsdag 23 februari 2011

-20

Som vanligt så var jag uppe alldeles för sent igårkväll, Det var meningen att jag skulle göra mig klar till 21.00 och sedan bara kika lite på tv innan läggdags senast 22.00, men icke sa nicke, Klockan tickade vidare efter 23.00 innan jag kröp ner under täcket, DUMT ! Varför kan jag aldrig bara gå och lägga mig i skaplig tid när jag vet att jag ska upp vid 07.00, Ah tillslut så kom jag upp ur sängen iallafall och Liam vaknade strax därefter så då var det bara att fixa frukost, äta och fixa till oss lite innan vi skulle åka med Fredde som ändå började jobba 08.30, Skönt när han har dessa tider för då kan jag och Liam åka med upp till dagis om det är såhär kallt som det var idag, vi hade -20 grader när vi satt och åt frukost, nu står den på -15 så det börjar bli bättre :)
Det jobbiga var ju när man kom hem som en isbit för att ha gått den lilla promenaden hem på 10 min, då var det bara att ge Milo lite mat och sedan ge sig ut i kylan igen, men denna gång så tog jag på mig ett par extra byxor och även en mycket tjcokare jacka, Som dock är väldigt obekväm då den knappt går igen, och rör jag mig för mycket så spricker bara dragkedjan upp , haha, Så är det att vara en liten tjockis, Trodde att jag skulle klara mig tills vintern var över och kunna ha mina vinterjackor men det kunde jag visst inte. Magen kom snabbare fram denna graviditet.

Nu har jag äntligen börjat få upp värmen efter min halvtimmes promenad med Milo, Så ska försöka fixa till mitt CV lite och sedan kommer bror hit strax för att också söka lite jobb. Ibland behöver man visst en storesyster som kan peppa en lite extra, Speciellt min lillebror till slöhög ! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar