fredag 18 februari 2011

Härliga fredag

Jag vaknade och var väldigt trött när klockan ringde imorse, hade bara sovit ca 5 1/2 timma, men upp var man tvingen att ta sig för vi skulle gå till dagis efter en timme, Liam kom in till oss bara några minuter efter så jag vet inte om han kanske vaknade av klockan eller redan nu vant sig vid dessa tider , får hoppas att han inte vill upp klockan 07.00 i helgen bara :p Haha..

Gårdagen bjöd på en hel del, Liam lämnades på dagis 08.30, jag och älskling väntade in besök av någon högre chef på pagoden ang allt strul vi haft och mycket angående badrummet och deras dåliga jobb där inne. Sedan åkte vi för att handla , denna gång blev det Willy's, sista tiden har vi handlat på maxi , maxi känns trevligare men på Willy's går det snabbare. Efter våran handling så åkte vi hem för att äta lite snabbt innan jag skulle iväg på möte, älskling var så snäll och körde mig både dit och sedan hem efter att han hämtat Luam på dagis, på hemvägen fick vi för oss att vi skulle ha en liten familje tripp, funderade på Västerås men det kändes lite sent då klockan var 15.00, så det blev att spendera ett par timmar i strägnäs, haha, shiit vilken tråkig stad, däremot så har de en butik där som jag älskar !! Skulle verkligen vilja att den fanns här ! Massa underbara prylar och det finns verkligen ALLT ! Plus att allt är jätte fint, ett ställe där man verkligen skulle kunna shoppa ihjäl sig :-)
När vi kom hem vid 19.30 så åt Liam välling och gick upp i sängen, jag och älskling lagade mat, eller det var väl mer Fredde som lagade maten , jag gjorde tzatzikin , han är så duktig så! Och gissa om det blev gott!? Alldeles underbart med hasselbackspotatis , kyckling filé Marinerad i sweet chili , tzatziki och en god sallad, Mmmm!!!



Jag avslutade kvällen med en härlig dusch och sedan gosa ner sig i sängen.

Idag var jag hos barnmorskan äntligen efter 12 veckor, alla prover så bra ut och så fick jag ju höra vårat älskade barn's hjärtslag, dock så var det lite svårt då våran lille krabat bara ville sparka till apparaten så fort den nuddade magen :-) Haha så underbart go vårat underverk ! Vi fick iallafall fram hjärtljuden som låg på 150 . Det känndes ju jätte bra då det är mellan 120 - 160 som de borde ligga mellan :-)

Bebis i v. 23





Efter barnmorskan så tog jag en snabb fika på Åhléns med söta Linda , bäst att passa på när man ändå mår hyffsat och ändå var på stan, men imorgon blir det att åka hem till dem igen så att barnen får leka lite också, så jag hoppas på att lille livet i magen låter mig få må bra hela helgen nu :-)

Nu ligger jag och myser med lillprinsen i soffan framför tv:n, vi åt så himla mycket mellis som gjorde oss mätta och slöa sen var det så kallt efter att vi varit ute i över en timme precis innan, underbart att mysa ner sig i soffan under en filt då :)

// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar