måndag 8 februari 2010

Hemsk dag !

usch vilken dag vi haft, Liam har inte velat äta,dricka eller sova, jag fick i honom två flaskor välling under hela dagen, första vid 11.30 och nästa vid 15.30, han har vägrat att dricka vatten eller annan dryck, Mat har knappt varit någon ide att prova, han tar en sked sen spydde han bara, och började grina, antar att det är för att han har så ont i halsen, det ser ut som det iallafall och han gallskriker så fort han hostar. Skulle få honom att sova middag under dagen men det blev knappt 20 minuter, han vaknade varje gång han hosta och kunde sen inte somna om, senare under dagen så somnade han i famnen och jag höll honom nästan sittandes för att han skulle slippa hosta men det gick ändå inte, han sov ca 6 minuter. Annars kan han sova två timmar om han får under en dag och sedan somna vid 19.30. Idag somnade han strax innan 21.00 men sover fortfarande som tur är, han behöver sova nu när han mår såhär, han hostar lite då och då men han har ännu inte vaknat av det utan sovit vidare. Feber låg på 38.5 under dagen och han var alldeles röd i ögonen nu på kvällen, säkert pga att han var så himla trött och så säkert för att han inte ätit eller fått i sig någon vätska. Min lilla älskling, såhär dålig har han aldrig varit så det känns jätte jobbigt, och man själv mår ju inte bättre av att se sin son må så dåligt och varken vilja äta eller dricka, Vätska som är superviktigt nu när han mår såhär. men vad ska man göra om han vägrar ?! Han har iallafall kissat flera gånger så det visar ju att han har vätska i kroppen. Imorgon hoppas jag verkligen att han vill dricka och äta lite så att han kan må bättre sedan. Fredde var även på apoteket för att kolla om de hade någon hostmedicin till honom men tyvärr så fanns det ingen under två år, bara för slemhosta men det är ju inte det han har så imorgon får vi väl ringa vårdcentralen för att kolla vad de säger om saken, men jag hoppas att han ska må bättre imorgon så att han slipper.

Nu när Liam sover så har jag diskat och plockat lite här hemma, men är helt slut i kroppen jag med så har inte mycket ork kvar alls, Mår ju lite bättre än för ett par dagar sen men inte helt bra ännu tråkigt nogjag som vill ha ännu mer ork till att ta hand om Liam, känns nästan som om att man ska kolappsa ibland, först blir man orolig för honom, man vill ha i honom mat och vätska, men när det inte går så känner man sig så hopplös, Vet inte vad man ska göra och så kommer det stress på det. Phuu ! Men nu tänkte jag strax gå och lägga mig, ska bara lugna ner mig lite här innan nu efter 40 minuters diskande :)

Sitter även och kikar på lite kort som jag tog för precis ett år sedan nu, såå liten vår sötnos var, tänk vad tiden går fort.

Februari-09


1 kommentar: