tisdag 9 februari 2010

Tisdag

Gokväll!
Har inte haft varken tid eller lust till att skriva idag, Liam mår inte alls bra så jag har ägnat varje sekund åt honom idag istället. Vi började dagen med att försöka få i honom lite välling, det gick sådär, han fick iallafall i sig en halv flaska och det är ju mycket bättre än inget. Sedan blev det Alvedon för hans del men han var fortfarande helt borta efter en timme så jag ringde till barnmottagningen och berättade hur han var, jag fick ingen kontakt med honom, hans ögon var jätte röda och han öppnade de knappt, febern låg på 39 grader, hostan var jobbig och han orkade inte röra sig, han var som en spagetti bara man tog i honom och han var fortfarande lika svår att gå i vätska eller mat. De tyckte att vi skulle åka upp till dem så vi åkte direkt och kom in på en gång för lite kontroll innan läkarn skulle kolla på honom, han var väldigt röd i ögon , hals och öron så de sa att de antagligen var något virus, en lite värre förskylning. Han fick hostmedicin och blev han inte bättre inom några dagar så skulle vi åka upp igen. Nu ikväll hade han fortfarande 39 i feber och var väldigt hängig, men han har ändå fått i sig ganska mycket vätska efter att vi kom hem sen har han sovit jätte mycket idag så det känns skönt. Nu ligger han i sin säng och sover så gott, har bara hostat till en gång sen han somna för ca en timme sen.
Jag ska strax gå upp och lägga mig och så ska jag flytta in Liam till våran säng så att han får ligga mellan oss, känns skönare att ha honom brevid sig så att man har lite extra koll. Det som är jobbigt är att jag vaknar ca var 15:e minut av oro och måste kika på honom, men skulle nog vakna ändå eller inte kunna somna alls om han ligger i sitt rum. Natti natti på er och håll tummarna för oss att Liam ska va bättre imorgon :)


Vårt allt <3

Januari-09



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar