fredag 12 februari 2010

Mys med pojkarna

Här hemma har vi det riktigt mysigt, Liam sitter här brevid mig i soffan , vi har precis kollat på hundar här på datorn, det gillar han :) Innan dess så lekte vi i hans rum, eller han lekte väl och jag städade upp lite i hallen utanför, men gick iallafall in lite då och då och laga lite mat med honom, Han älskar sin nya spis och sina köksredskap, Själv så skulle jag vilja måla om spisen men det blir iallafall inte än på ett tag, gillar inte att den är röd, men var bara denna som fanns just då med diskbänk så det fick bli den ändå.Sedan tog vi ett bad, Liam skrattar som tusan när man duschar på honom , är väl för att det kittlas kanske,  Idag känns det som om att klockan står still, tiden går iallafall jätte sakta, Jag har hunnit gjort massor här hemma, rensat i garderober,tvättat, tagit några varv med dammsugaren på övre och nedre våningen, även diskat och gått med soppor, Så skönt att ta det i sin egen takt och inte bara städa allt i stress för att man känner att man måste. Vad ska vi äta idag då?? Det är frågan, jag ska strax gå och kika lite i frysen om vi  har något kött eller annat att ta upp, för i kylen där finns det inte mycket kvar, dags att handla nu , men det är ändå bra att vänta lite för då äter man upp lite i frysen också så att den slipper vara proppad :)

Mitt halsont är lite bättre men ännu inte riktigt bra, jag hoppas på att det iallafall går mot bättringsvägen och inte blir värre tills imorgon.
Liam somnade precis här brevid mig så nu får jag väl gå upp med honom till sängen innan jag ska gå och kolla vad vi ska äta sen då Fredde kommer hem, Jobbigt att han somnar nu men jag fick honom inte att vakna, han är jätte trött så han får väl sova en stund bara för att han är sjuker då. Då får ju mamma och pappa mysa lite extra med sin son ikväll också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar