måndag 5 april 2010

Måndag

Denna påskhelg har det hänt mycket, I torsdag´s kväll så fick Liam för sig att kräkas en hel del. men bara en gång och sen var allt bra igen, Fredag morgon så vaknade han precis som vanlig och åt sin frukost och lekte på så bra som han brukar, Mat fick han också i sig utan problem så vi tänkte väl att han bara kräktes pga något han ätit så vi åkte ut till min mor & far för att fira lite påsk, Liam var precis som vanligt och lekte för fullt, han åt dock inte sådär jätte bra där men välling fick han i sig utan problem, vid 20.00 påväg hem i bilen så kom det igen, Hela honom, bilstolen och sätet. Phuu, vad är det han ätit för konstigt ? eller är det magsjuka ?  Ringde rådgivningen och de sa att det antagligen berodde på vällingen så att vi skulle prova att byta, Under lördagen så kräktes han lite på morgonen efter att han drack en massa vatten, så jag kopplade bara det att han var tom i magen efter dagen innan och sen häller i sig vatten så är det klart att magen säger ifrån. Vi skulle få besök av Chrille och Therese på kvällen så vi berättade för de hur det låg till men att han under hela lördagen igen hade ätit välling osv utan att det kom upp, och han lekte på precis som vanligt och såg inte alls sjuk ut, De valde att komma hit iallafall så vi satte igång att göra potatisgratäng, grillade fläskfilé, fixade sallad och sås och under hela tiden så mådde jag kanon, Kände mig bara lite seg men antog att det var för att man var så hungrig, hade varit jätte hungrig mellan 18.00- 20.00 sen gick det över till magont så det var bara det som kopplade att jag var hungrig, Men när allt stod framme på bordet och det var dags att äta då small det till, Jag mådde skit ! Provade att äta lite och det gick väl inte speciellt bra, efter en stund fick jag rusa till toaletten för att få upp allt igen. och så höll det på hela natten en gång i timmen. dagen efter mådde jag hyffsat bra förutom lite seg i kroppen och senare på kvällen så fick jag i mig en smörgås iallafall, Idag har jag mått bra, bara att man känner sig lite hängig efter att bara fått i sig blåbärs soppa och smörgås på två dagar. Liam kräktes igårkväll igen efter att ha mått bra under hela dagen igår. Konstigt för annars om man är magsjuk så brukar det ju vara en dag eller två men hans har bara kommit till och från och näst intill bara på kvällen. Ska se hur det är ikväll nu för att han ser ju ut att må toppen men om han kräks igen så får vi nog kolla upp det pga av att det hållt på sen i torsdagskväll. Fast annars så kan det ju bara blivit så att han smittades av mig igen men tycker ändå att det är lite konstigt alltsammans. Idag blir vi hemma och även imorgon kan jag tänka mig, Går nog ut tidigast på onsdag faktiskt :) skönt att vara hemma ett par dagar efter att man blivit frisk också, vila upp sig lite extra.
Nu ska jag ta och kika till Liam som ligger och sover för snart är det dags att gå upp för honom så att han somnar ikväll sen.

Hur har er påsk varit då ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar